02
сентябрь
2024
Білім алушылардың ерекше білім беру қажеттіліктері мен жеке мүмкіндіктерін ескере отырып, оқу процесін ұйымдасытыру
Б.Қосынов атындағы орта мектептің ерекше білім беруді қажет ететін балалар саны жайлы оқуы мен тұруы үшін кедергісіз жағдай жасалған.
2022-2023 оқу жылында – 17 оқушы білім алды
2023-2024 оқу жылында - 15 оқушы білім алды
2024-2025 оқу жылында – 11 оқушы білім алды
Мектепте пандустар, мектеп аумағында шақыру түймелері, жабдықталған.
Мемлекеттің білім беруді дамытудағы басым бағыттарының бірі – әрбір баланың сапалы білім алуға тең қолжетімділігін қамтамасыз ету.
Мектеп жағдайында инклюзивті білім беруді табысты жүзеге асыру үшін тиісті нормативтік-құқықтық база құрылды, оған мыналар кіреді:
- «Білім туралы» Қазақстан Республикасының Заңы;- Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы бұйрығы- Білім беру ұйымдарында психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету қағидаларын бекіту туралы;- Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы бұйрығы- Арнайы білім беру қажеттіліктерін бағалау қағидаларын бекіту туралы; Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2009 жылғы 13 шілдедегі бұйрығыМектептің жергілікті ережелері (директор қол қойған):
- Б.Қосынов атындағы орта мектепте психологиялық-педагогикалық қолдау қызметін құру туралы бұйрық- Психологиялық-педагогикалық қолдау бойынша мамандардың лауазымдық нұсқаулықтары- Психологиялық-педагогикалық қолдау қызметінің жылдық жұмыс жоспары.- Арнайы педагог жұмысының мазмұнын ашатын құжаттама:- оқушылармен топтық және жеке сабақтардың күнтізбелік жоспары (бір айға жасалады, қажет болған жағдайда апта сайын түзетулер енгізіледі); Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің № 472 бұйрығына сәйкес топтық және жеке сабақтарға арналған сабақ жоспарлары. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің № 472 бұйрығына сәйкес. Психологиялық-педагогикалық қолдау – білім беру ұйымдарында жүзеге асырылатын жүйелі ұйымдастырылған қызмет, оның барысында ерекше қажеттіліктері бар тұлғаларды (балаларды) оқыту және дамыту үшін әлеуметтік-психологиялық және педагогикалық жағдайлар жасалады.
Арнайы білім беру қажеттіліктерін бағалау – білім алу үшін қажетті арнайы шарттарды айқындау (Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы No 6 бұйрығы).
Жеке тұлғалардың (балалардың) арнайы білім беру қажеттіліктерін бағалау жүргізіледі
- мектепке дейінгі ұйымдарда- орта білім беру ұйымдарыпсихологиялық-медициналық-педагогикалық консультациялар (бұдан әрі – ПМПК).
Білім беру ұйымдарындағы ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау тәртібі мыналарды қамтиды:
- педагогтың (тәрбиешінің) әрбір білім алушының (тәрбиеленушінің) әлеуметтік- эмоционалдық жағдайын және оқу-танымдық іс-әрекетінің ерекшеліктерін, сондай-ақ критерийлерді бақылауды пайдалана отырып, білім беру процесі кезінде ерекше білім беру қажеттіліктері бар адамдарды (балаларды) анықтауы – оқушылардың (оқушылардың) жетістіктерін бағалау;- ата-анасының (заңды өкілдерінің) келісімімен психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету мамандарының оқуда қиындықтары бар балалардың ерекше білім беру қажеттіліктерін тереңдетілген тексеруі және бағалауы;- оқуда қиындықтары бар балаларды тереңдетілген тексеру нәтижелері бойынша білім беру ұйымдарын психологиялық-педагогикалық қолдау мамандарының ПМПК-да ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау;Психологиялық-педагогикалық қолдаудың мазмұны келесі әлеуметтік-психологиялық- педагогикалық шарттарды қамтиды:
1. Оқу жоспары мен оқу бағдарламаларына өзгерістер2. Оқыту нәтижелерін бағалау әдісіндегі өзгерістер3. Оқытудың вариативті, арнайы және альтернативті әдістерін қолдану4. Оқулықтарды, оқу-әдістемелік құралдарды таңдау, жеке оқу материалдарын дайындау5. Оқыту формасын таңдау6. Кедергісіз орта құру және жаттығу орнын бейімдеу7. Техникалық көмекші (компенсаторлық) құралдарды қолдану8. ПМПК қорытындысы мен ұсынымдары негізінде мүмкіндігі шектеулі балаларға арнайы психологиялық-педагогикалық қолдау (психолог, арнайы педагог ) көрсетіледі.Оқытудың баламалы әдістері мен технологиялары белгілі бір психикалық функциялардың (қабылдау, есте сақтау, зейін, праксис) бұзылуынан туындаған нақты оқу қиындықтары бар оқушылар үшін қолданылады. Баламалы оқыту әдістері мен технологиялары педагогикалық психологтар мен арнайы педагогтардың жеке дамыту жұмыстарында қолданылады.
Б.Қосынов атындағы орта мектепте арнайы білім беретін балалармен жұмыс жасалынады. Мектептегі психологиялық-педагогикалық қолдау екі кезеңнен тұрады:
Мектеп директоры
1. Психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетуді ұйымдастыру туралы бұйрық шығарады және Ережені бекітеді, психологиялық-педагогикалық қолдау мамандарының құрамы мен лауазымдық міндеттерін бекітеді, пәнаралық негізде педагогтар мен мамандардың кәсіби өсуіне жағдай жасайды.2. Ерекше білім беруді қажет ететін балаларды психологиялық-педагогикалық қолдаудың жеке бағдарламаларын, оның ішінде жеке оқу жоспарларын, жеке/бейімделген білім беру бағдарламаларын, психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетуге ерекше қажеттіліктері бар балалардың тізбесін бекітеді.Оқу ісі жөніндегі директордың орынбасары:
- оқу бағдарламаларын бейімдеуді жүзеге асыру, оқу процесін дараландыру және ерекше білім беруді қажет ететін тұлғалардың (балалардың) жетістіктерін бағалау, білім, білік, дағдыдағы олқылықтарды толтыру, оқулықтарды, оқу материалдарын таңдау, жеке даму ерекшеліктерін ескере отырып оқу процесін ұйымдастыру ерекше қажеттіліктері бар адамдардың (балалардың) дене, психикалық және моральдық денсаулығын сақтау мақсатында сабақтарда/сабақтарда және мектептен тыс жұмыстарда эмоционалдық жайлылық атмосферасын құру.
Әлеуметтік педагогтар
- Қажет болса, сынып жетекшісімен бірге баланың дамуының әлеуметтік жағдайын зерттеу- Әлеуметтік педагог көмегінің қажеттілігі білім беру ұйымының педагогикалық ұжымының бағалауымен анықталады. Б.Қосынов атындағы орта мектепте 2024-2025 оқу жылында ерекше қажеттіліктері бар балалар саны 11 , олар үшін арнайы білім беру қызметінің жұмысы жолға қойылып, жағдай жасалған: пандус, шақыру түймесі жабдықталған. Сондай-ақ мектепте « ППҚ кабинеті» бар, онда мамандар оқушылармен жеке және топтық сабақтар өткізеді. Мектеп басым бағыттар бойынша жұмысты жүзеге асыратын кадрлармен қамтамасыз етілген, білім беру бағдарламасындағы мектептің мақсаттары мен міндеттері қарастырылған.
Ерекше білім беруді қажет ететін балаларды оқытатын мұғалімдер құрамына:
арнайы педагог-1,
педагог-логопед-1
педагог-психолог-2, кірді.
Оқу жылының басында мынадай құжаттар бар:
• ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыларды оқытуды ұйымдастыру туралы бұйрық;• Лауазымдық міндеттері;• оқушылардың бекітілген тізімі;• психологтың жұмыс жоспары;• арнайы педагогтың жұмыс жоспары;• логопедтің жұмыс жоспары;• оқушылармен жеке жұмыс жоспарлары, сабақ кестесі, әр балаға жұмыс папкалары жасалады. Барлық оқущылардың ПМПК қорытындысы бар. Ата-аналарымен келісім шарт бар.
Баланы дамыту мәселелерін шешуге және оны оқыту мен бейімдеу тиімділігін қамтамасыз етуге кешенді пәнаралық тәсілді жүзеге асыру мақсатында мектепте психологиялық- педагогикалық қолдау қызметі құрылды, оның құрамына мыналар кіреді:
• Скакова Н., Сарсенбаева Н. – педагог-психолог;• Омарова Ж. – арнайы педагог;• Бакиева А. – логопед; Коррекциялық педагогикалық қолдау ПМПК диагностикасы мен ұсыныстарына сәйкес сабақ және сабақтан тыс жұмыстар кезінде мұғалімдермен жүзеге асырылады. Мамандар ерекше қажеттіліктері бар балаларға келесі бағыттар бойынша психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетеді:
• танымдық процестерді (есте сақтау, зейін, қиял, ойлау) дамыту;• өзін-өзі бақылау және өзін-өзі реттеу дағдыларын дамыту;• жағдаяттық алаңдаушылықты түзету;• агрессивтілікті түзету;• оқуға деген оң көзқарасын дамыту.• жеке және топтық сабақтар;• тренингтер;• түзету және оқу ойындары;• сурет терапиясы;• ойындар;• жаттықтыру жаттығулары. Жеке және топтық консультациялар туындайтын проблеманы және балаға тұлғааралық қарым-қатынаста көмектесу мүмкіндігін ескере отырып жүргізіледі.
Жаттығулар мен ойындар эмоционалды-еріктік сфераны тұрақтандыру мақсатында өткізіледі: шиеленісті, қорқынышты жеңілдету, стресске төзімділік деңгейін арттыру, шиеленісті азайту. Танымдық процестерді дамыту.
Психикалық дамуы тежелген оқушылардың ата-аналарымен жеке консультациялар жүргізіледі. Консультация кезінде ата-аналарға түсіндіріледі:
Балалардың психикалық дамуының тежелуінің себептері:
• Оқу материалын қабылдау және меңгеру ерекшеліктері;• Үй тапсырмасын орындау ерекшеліктері;• Балаға эмоционалды қолдау көрсету;Сондай-ақ жыл бойы мұғалімдермен және сынып жетекшілерімен жеке консультациялар өткізіледі, олар түсіндіреді.
https://drive.google.com/drive/folders/1CHzNlGRZwNDXAI-B1OPSCUTkcKXjG3--?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1cU1IQcqJUvsJ9VM-11tQvrpNzs_0ZfvF/view?usp=sharing
2022-2023 оқу жылында – 17 оқушы білім алды
2023-2024 оқу жылында - 15 оқушы білім алды
2024-2025 оқу жылында – 11 оқушы білім алды
Мектепте пандустар, мектеп аумағында шақыру түймелері, жабдықталған.
Мемлекеттің білім беруді дамытудағы басым бағыттарының бірі – әрбір баланың сапалы білім алуға тең қолжетімділігін қамтамасыз ету.
Мектеп жағдайында инклюзивті білім беруді табысты жүзеге асыру үшін тиісті нормативтік-құқықтық база құрылды, оған мыналар кіреді:
- «Білім туралы» Қазақстан Республикасының Заңы;- Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы бұйрығы- Білім беру ұйымдарында психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету қағидаларын бекіту туралы;- Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы бұйрығы- Арнайы білім беру қажеттіліктерін бағалау қағидаларын бекіту туралы; Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2009 жылғы 13 шілдедегі бұйрығыМектептің жергілікті ережелері (директор қол қойған):
- Б.Қосынов атындағы орта мектепте психологиялық-педагогикалық қолдау қызметін құру туралы бұйрық- Психологиялық-педагогикалық қолдау бойынша мамандардың лауазымдық нұсқаулықтары- Психологиялық-педагогикалық қолдау қызметінің жылдық жұмыс жоспары.- Арнайы педагог жұмысының мазмұнын ашатын құжаттама:- оқушылармен топтық және жеке сабақтардың күнтізбелік жоспары (бір айға жасалады, қажет болған жағдайда апта сайын түзетулер енгізіледі); Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің № 472 бұйрығына сәйкес топтық және жеке сабақтарға арналған сабақ жоспарлары. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің № 472 бұйрығына сәйкес. Психологиялық-педагогикалық қолдау – білім беру ұйымдарында жүзеге асырылатын жүйелі ұйымдастырылған қызмет, оның барысында ерекше қажеттіліктері бар тұлғаларды (балаларды) оқыту және дамыту үшін әлеуметтік-психологиялық және педагогикалық жағдайлар жасалады.
Арнайы білім беру қажеттіліктерін бағалау – білім алу үшін қажетті арнайы шарттарды айқындау (Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы No 6 бұйрығы).
Жеке тұлғалардың (балалардың) арнайы білім беру қажеттіліктерін бағалау жүргізіледі
- мектепке дейінгі ұйымдарда- орта білім беру ұйымдарыпсихологиялық-медициналық-педагогикалық консультациялар (бұдан әрі – ПМПК).
Білім беру ұйымдарындағы ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау тәртібі мыналарды қамтиды:
- педагогтың (тәрбиешінің) әрбір білім алушының (тәрбиеленушінің) әлеуметтік- эмоционалдық жағдайын және оқу-танымдық іс-әрекетінің ерекшеліктерін, сондай-ақ критерийлерді бақылауды пайдалана отырып, білім беру процесі кезінде ерекше білім беру қажеттіліктері бар адамдарды (балаларды) анықтауы – оқушылардың (оқушылардың) жетістіктерін бағалау;- ата-анасының (заңды өкілдерінің) келісімімен психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету мамандарының оқуда қиындықтары бар балалардың ерекше білім беру қажеттіліктерін тереңдетілген тексеруі және бағалауы;- оқуда қиындықтары бар балаларды тереңдетілген тексеру нәтижелері бойынша білім беру ұйымдарын психологиялық-педагогикалық қолдау мамандарының ПМПК-да ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау;Психологиялық-педагогикалық қолдаудың мазмұны келесі әлеуметтік-психологиялық- педагогикалық шарттарды қамтиды:
1. Оқу жоспары мен оқу бағдарламаларына өзгерістер2. Оқыту нәтижелерін бағалау әдісіндегі өзгерістер3. Оқытудың вариативті, арнайы және альтернативті әдістерін қолдану4. Оқулықтарды, оқу-әдістемелік құралдарды таңдау, жеке оқу материалдарын дайындау5. Оқыту формасын таңдау6. Кедергісіз орта құру және жаттығу орнын бейімдеу7. Техникалық көмекші (компенсаторлық) құралдарды қолдану8. ПМПК қорытындысы мен ұсынымдары негізінде мүмкіндігі шектеулі балаларға арнайы психологиялық-педагогикалық қолдау (психолог, арнайы педагог ) көрсетіледі.Оқытудың баламалы әдістері мен технологиялары белгілі бір психикалық функциялардың (қабылдау, есте сақтау, зейін, праксис) бұзылуынан туындаған нақты оқу қиындықтары бар оқушылар үшін қолданылады. Баламалы оқыту әдістері мен технологиялары педагогикалық психологтар мен арнайы педагогтардың жеке дамыту жұмыстарында қолданылады.
Б.Қосынов атындағы орта мектепте арнайы білім беретін балалармен жұмыс жасалынады. Мектептегі психологиялық-педагогикалық қолдау екі кезеңнен тұрады:
Мектеп директоры
1. Психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетуді ұйымдастыру туралы бұйрық шығарады және Ережені бекітеді, психологиялық-педагогикалық қолдау мамандарының құрамы мен лауазымдық міндеттерін бекітеді, пәнаралық негізде педагогтар мен мамандардың кәсіби өсуіне жағдай жасайды.2. Ерекше білім беруді қажет ететін балаларды психологиялық-педагогикалық қолдаудың жеке бағдарламаларын, оның ішінде жеке оқу жоспарларын, жеке/бейімделген білім беру бағдарламаларын, психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетуге ерекше қажеттіліктері бар балалардың тізбесін бекітеді.Оқу ісі жөніндегі директордың орынбасары:
- оқу бағдарламаларын бейімдеуді жүзеге асыру, оқу процесін дараландыру және ерекше білім беруді қажет ететін тұлғалардың (балалардың) жетістіктерін бағалау, білім, білік, дағдыдағы олқылықтарды толтыру, оқулықтарды, оқу материалдарын таңдау, жеке даму ерекшеліктерін ескере отырып оқу процесін ұйымдастыру ерекше қажеттіліктері бар адамдардың (балалардың) дене, психикалық және моральдық денсаулығын сақтау мақсатында сабақтарда/сабақтарда және мектептен тыс жұмыстарда эмоционалдық жайлылық атмосферасын құру.
Әлеуметтік педагогтар
- Қажет болса, сынып жетекшісімен бірге баланың дамуының әлеуметтік жағдайын зерттеу- Әлеуметтік педагог көмегінің қажеттілігі білім беру ұйымының педагогикалық ұжымының бағалауымен анықталады. Б.Қосынов атындағы орта мектепте 2024-2025 оқу жылында ерекше қажеттіліктері бар балалар саны 11 , олар үшін арнайы білім беру қызметінің жұмысы жолға қойылып, жағдай жасалған: пандус, шақыру түймесі жабдықталған. Сондай-ақ мектепте « ППҚ кабинеті» бар, онда мамандар оқушылармен жеке және топтық сабақтар өткізеді. Мектеп басым бағыттар бойынша жұмысты жүзеге асыратын кадрлармен қамтамасыз етілген, білім беру бағдарламасындағы мектептің мақсаттары мен міндеттері қарастырылған.
Ерекше білім беруді қажет ететін балаларды оқытатын мұғалімдер құрамына:
арнайы педагог-1,
педагог-логопед-1
педагог-психолог-2, кірді.
Оқу жылының басында мынадай құжаттар бар:
• ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыларды оқытуды ұйымдастыру туралы бұйрық;• Лауазымдық міндеттері;• оқушылардың бекітілген тізімі;• психологтың жұмыс жоспары;• арнайы педагогтың жұмыс жоспары;• логопедтің жұмыс жоспары;• оқушылармен жеке жұмыс жоспарлары, сабақ кестесі, әр балаға жұмыс папкалары жасалады. Барлық оқущылардың ПМПК қорытындысы бар. Ата-аналарымен келісім шарт бар.
Баланы дамыту мәселелерін шешуге және оны оқыту мен бейімдеу тиімділігін қамтамасыз етуге кешенді пәнаралық тәсілді жүзеге асыру мақсатында мектепте психологиялық- педагогикалық қолдау қызметі құрылды, оның құрамына мыналар кіреді:
• Скакова Н., Сарсенбаева Н. – педагог-психолог;• Омарова Ж. – арнайы педагог;• Бакиева А. – логопед; Коррекциялық педагогикалық қолдау ПМПК диагностикасы мен ұсыныстарына сәйкес сабақ және сабақтан тыс жұмыстар кезінде мұғалімдермен жүзеге асырылады. Мамандар ерекше қажеттіліктері бар балаларға келесі бағыттар бойынша психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетеді:
• танымдық процестерді (есте сақтау, зейін, қиял, ойлау) дамыту;• өзін-өзі бақылау және өзін-өзі реттеу дағдыларын дамыту;• жағдаяттық алаңдаушылықты түзету;• агрессивтілікті түзету;• оқуға деген оң көзқарасын дамыту.• жеке және топтық сабақтар;• тренингтер;• түзету және оқу ойындары;• сурет терапиясы;• ойындар;• жаттықтыру жаттығулары. Жеке және топтық консультациялар туындайтын проблеманы және балаға тұлғааралық қарым-қатынаста көмектесу мүмкіндігін ескере отырып жүргізіледі.
Жаттығулар мен ойындар эмоционалды-еріктік сфераны тұрақтандыру мақсатында өткізіледі: шиеленісті, қорқынышты жеңілдету, стресске төзімділік деңгейін арттыру, шиеленісті азайту. Танымдық процестерді дамыту.
Психикалық дамуы тежелген оқушылардың ата-аналарымен жеке консультациялар жүргізіледі. Консультация кезінде ата-аналарға түсіндіріледі:
Балалардың психикалық дамуының тежелуінің себептері:
• Оқу материалын қабылдау және меңгеру ерекшеліктері;• Үй тапсырмасын орындау ерекшеліктері;• Балаға эмоционалды қолдау көрсету;Сондай-ақ жыл бойы мұғалімдермен және сынып жетекшілерімен жеке консультациялар өткізіледі, олар түсіндіреді.
https://drive.google.com/drive/folders/1CHzNlGRZwNDXAI-B1OPSCUTkcKXjG3--?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1cU1IQcqJUvsJ9VM-11tQvrpNzs_0ZfvF/view?usp=sharing